Wij gebruiken cookies om het gebruik van de website te analyseren en het gebruiksgemak te verbeteren. Lees meer over cookies.

Duurzaam groeien

Wij vinden het belangrijk een maatschappelijk betrokken bedrijf te zijn. Zo maken wij een positieve impact op de mens, maatschappij en milieu. Wij verrassen mensen met mooie themapakketten en kwalitatief voedsel. Ook dragen wij bij door vele producten in te laten pakken bij sociale werkplaatsen. Daarbij willen we verantwoord omgaan met onze omgeving. Bij alle bedrijfsbeslissingen streven we naar een zorgvuldige balans tussen people, planet en profit. 

De Voedselbank

Onderdeel van het maken van sociale impact is het steunen van goede doelen. Dit jaar zal de Voedselbank weer kunnen rekenen op onze steun. 

Voedselbank logo

Door de verkoop van PURE (MVO collection) zal van elk verkocht product € 0,10 afgedragen worden aan de Voedselbank. 

Trees for All

Er zijn totaal al 10.000 bomen geplant doordat met de verkoop van verschillende themalijnen een donatie is gedaan aan Trees for All. 


Dit jaar zijn er 2 bossen aangeplant. 

- In Nederland: het voedselbos Mekking Agro in de Achterhoek. 

- In het buitenland: herstel van de mangrovebossen in de Golf van Mexico.

ISO 14001 

In 2022 zijn wij gecertificeerd conform ISO14001. Wij vinden het belangrijk om niet alleen kwalitatief hoogwaardige producten en diensten te leveren, maar ook goed en verantwoord om te gaan met onze omgeving.

Door bewust te kijken naar milieumanagement hebben we verschillende processen aangepast. Daardoor wordt de duurzaamheid binnen ons bedrijf gewaarborgd. 

Zo willen wij met elkaar o.a. zorgen voor minder afval en een verlaging van CO2 uitstoot en energieverbruik.

10.000 bomen geplant

bossen-geplant
voedselbank-logo-portrait
58.000 producten gedoneerd aan de voedselbank.
tastemakers-zak
1 miljoen artikelen gaan van aluminium folie naar transparante folie om de recyclebaarheid te verbeteren.
Plastic reductie
tastemakers-1200-besparing

1200 kilo plastic besparing door het verwijderen van de deksels op de pinda cups.

tastemakers-600-besparing

600 kilo plastic besparing door het verwijderen van de deksels op de kaasdip.

tastemakers-3800-m2

3800 m2 folie besparing door het inkorten van onze chipszakken.

tastemakers-karton
33% gerecycled karton

Ons karton wordt omgezet naar gerecycled karton. Start met 33% begin 2023, groei naar 100%

ios-14001
2 collega’s gespecialiseerd in duurzaam verpakken

Vanuit de ISO14001 gedachte willen wij bewust omgaan met verpakkingsmateriaal. Daarom hebben 2 collega's de training Duurzaam Verpakken gevolgd van het Kennisinstituut Duurzaam Verpakken. 

Onze MVO iconen

tastemakers-1-no-palm
tastemakers-2-veggie
tastemakers-3-gluten-free
tastemakers-4-no-food-waste
tastemakers-5-alchohol-free
tastemakers-6-social-responsibility
tastemakers-7-source-of-fiber
tastemakers-8-high-fiber
tastemakers-9-packed-by-social-workshop
tastemakers-10-oven-baked
tastemakers-11-recyclable
tastemakers-12-bio